Blog



Guerillamarketing: Aanwezigheid zijn op forums

Forums of fora. Wat maakt het uit. U vindt er in elk geval gelijkgestemde personen. En dus mogelijk mensen die interesse hebben in wat u te vertellen en/of te leveren heeft. En dat maakt aanwezig zijn op forums tot een noodzaak voor elke internetmarketeer

Op hoeveel forums bent u nu al te vinden?

Een bekende vorm van guerillamarketing (voordelig en effectief) en een goede manier om een naam op te bouwen (zowel positief als negatief als u het verkeerd doet) is om zowel letterlijk als figuurlijk aanwezig te zijn op forums. Eigenlijk is de meervoudsvorm fora, maar dat meervoud gebruikt niemand. Opvallen in positieve zin is bij deze vorm van guerillamarketing van doorslaggevend belang. Zeker bij het beantwoorden van vragen hebt u een goede kans om door anderen te kunnen helpen uzelf meer op de voorgrond te zetten. En daarmee kunt u uw deskundigheid aan anderen tonen om daarmee uw eigen naam te verbeteren.





Wees zeker in het begin bescheiden

Het is duidelijk dat u dat een beetje bescheiden dient te doen. Iemand die zichzelf op de borst loopt te slaan en constant verkondigt hoe goed hij is kan het vergeten.

Reclame is altijd terloops

Natuurlijk vertelt u wel eens iets over uzelf, over uw bedrijf en uw producten. Maar dat doet u terloops, alsof de vermelding een vanzelfsprekend iets is. En niet iets wat u op een geforceerde manier ter sprake heeft gebracht. Want dan zal de lezer (die vaak slimmer is dan u denkt) dit ongetwijfeld door hebben en zal het eerder een negatieve uitstraling hebben dan een positieve.

Forums zijn zeer geschikt voor opbouwen naamsbekendheid

Voor het uitdragen van de filosofie van efiliaal en het kweken van een stukje naamsbekendheid (ook wel branding genaamd) is deelname aan een forum uitermate geschikt. U vertelt over uw bezigheden en die van uw bedrijf. U beantwoordt gewillig de vragen die u krijgt en bouwt daarmee aan een goed gevoel over uw persoon en over het eFiliaaL product. U vertelt bij een passende gelegenheid dat er zoiets als een eflap bestaat en brengt er dan eentje in beeld als voorbeeld. Niemand zal daar moeilijk over doen. Het is niet erg als de flap niet klikaar is. De QRcode klaart immers de klus wel als het nodig is.

Vermijd het werken met links

Want het vermelden van klikbare links is al helemaal iets wat u nooit moet doen. Of u zomaar een scanbare eFlap kunt plaatsen is een beetje van het forum afhankelijk. Doe het in elk geval nóóit voordat u anderen iets gelijksoortigs hebt zien doen. en doe het niet voordat u als persoon door u aardig te gedragen een flinke hoeveelheid krediet bij andere forumgebruikers hebt opgebouwd.

Vermijd malle nicknames en profielfoto's

Sommige mensen gebruiken de meest bizarre nicknames. Een nickname of kortweg "nick" is de "naam" waaronder u op het forum bekend bent. Als u serieus aan een stukje naamsbekendheid voor uzelf wilt werken gaat u dat natuurlijk niet doen. Gebruik gewoon uw eigen naam en gebruik een herkenbare profielfoto (vaak avatar genoemd). Een foto van de cavia of de poes, hoe leuk dan ook, geeft echt de indruk dat u toch wel graag anoniem blijft. Prima, dat is uw eigen keuze, maar steek dan niet teveel moeite in een stukje naamsbekendheid opbouwen via een forum.

Onzichtbare forums

Niet iedereen is gesteld op evenveel openheid. Dan maakt men gebruik van gesloten systemen als bijvoorbeeld "Slack". Voor deze vorm van onderlinge communciatie dient u in het algemeen een account en toegang aan te vragen.

Deelname aan forums is goedkoop

Een groot voordeel is dat er geen kosten aan verbonden zijn. Inschrijving bij een forum is vaak wel nodig maar kosten zijn er vrijwel nooit aan verbonden.

Varianten op forums

Er zijn vele varianten op forums waar u op een soortgelijke manier gebruik van kunt maken. Voorbeelden zijn:

  • Facebook groepen. Klik hier voor meer info
  • Linkedin discussiegroepen
  • Interessegroepen bij Yahoo! en Google
  • Google+ kringen
  • En even zoeken met Google levert ongetwijfeld een serie gerichte mogelijkheden op.

    Dus bent u nog niet aanwezig op groepen, begin er dan nu direct aan om gratis uw marketinggereedschapskist verder te vullen. Dat u hieronder ook even uw mening over deze promotietechniek en het artikel zelf achterlaat spreekt eigenlijk voor zich.

    En wat nu verder?

    Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
    U wilt leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
    Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing

    Meer suggesties

    U vindt hier nog veel meer promotie- en reclamesuggesties


    Sleutelwoorden

    internetmarketeer(11) branding(12) guerillamarketing(13) vertelt(14) qrcode(14) noodzaak(14) gesloten(15) kweken(15) uitermate(15) klus(18) gelegenheid(18) tonen(18) voordelig(19) vanzelfsprekend(19) verbonden(20) filosofie(20) linkedin(20) verkeerd(21) slaan(23) opgebouwd(23) vermelding(23) opvallen(23) goedkoop(25) negatief(30) deelname(30) zeker:382;suggesties:378;bedrijf:363;producten:317;reclame:316;zoeken:316;google:314;artikel:310;mogelijkheden:269;gratis:246;kosten:231;belang:231;kans:221;zeer:217;nooit:165;eflap:165;reclamesuggesties:162;voordeel:161;promotie-:160;niemand:136;bekend:112;levert:102;graag:102;geschikt:96;foto:94;facebook:90;bekende:89;uzelf:88;interesse:85;doe:83;wees:83;lezer:81;erg:80;gevoel:76;helpen:75;verbeteren:74;voorbeeld:69;personen:68;voorbeelden:67;mening:67;flinke:66;positief:59;positieve:57;groepen:53;opbouwen:53;effectief:53;moeilijk:46;varianten:44;forums:43;negatieve:40;keuze:39;vertellen:36;immers:36;yahoo:35;aardig:34;gerichte:33;inschrijving:33;serieus:33;naamsbekendheid:31;forum:31;vergeten:31;toegang:30;deelname:30;negatief:30;goedkoop:25;opvallen:23;vermelding:23;opgebouwd:23;slaan:23;verkeerd:21;linkedin:20;filosofie:20;verbonden:20;vanzelfsprekend:19;voordelig:19;tonen:18;gelegenheid:18;klus:18;uitermate:15;kweken:15;gesloten:15;noodzaak:14;qrcode:14;vertelt:14;guerillamarketing:13;branding:12;internetmarketeer:11
    Info voor de pers
    Veel gestelde vragen
    Links en resources
    Wie zijn wij