Blog



Aanwezig zijn in Facebookgroepen

Facebook is niet meer weg te denken in de hedendaagse maatschappij. Hoewel velen de ondergang al aangekondigd hebben lijkt die verder weg dan ooit. Dat een goede aanwezigheid op dit druk bezochte medium van groot belang is, met name in de gespecialiseerde Facebookgroepen, spreekt wel voor zich

De Facebookgroep brengt interesses bij elkaar

Een manier om aan guerillamarketing (gratis en toch effectief) te doen is om aanwezig te zijn in facebookgroepen. Als u een Facebook account hebt dan bent u ongetwijfeld bekend met het begrip van de Facebookgroep. Een Facebookgroep wordt gevormd door mensen met dezelfde een gelijksoortige interesse. Dat kan een interesse in echt alles wat je maar kunt bedenken zijn. Door even rond te kijken haalt u de meest vreemde interesses naar boven. Die uiteraard voor uw doeleinden niet altijd even interessant zijn.





Er zijn facebookgroepen in soorten en maten

Er zijn verschillende varianten aan facebookgroepen te vinden zoals de open groepen die iedereen lezen kan en besloten groepen die niet zomaar door een ieder te bekijken zijn. Ook vinden we op Facebook zelfs geheime groepen die niet in overzichten en dergelijke gevonden kunnen worden en waar de deelnemers dus voor uitgenodigd moeten worden. Voor reclamedoeleinden of branding (kweken van naamsbekendheid) zijn deze geheime groepen dus totaal ongeschikt tenzij ze exact bij uw producten passen.

Reclame maken ligt voor de hand

Deze Facebookgroepen zijn uiteraard in het leven geroepen om vol met reclame gezet te worden. Is het niet door Facebook, dan wel door deelnemers die iets aan de man te brengen hebben.

Directe reclame is vaak verboden

Het is dan ook vrijwel altijd verboden om reclame of zelfs links te plaatsen. Het is verstandig hier rekening mee te houden want deelnemers verwijderen is meestal een kwestie van enkele muisklikken Maar het is wel handig om naamsbekendheid te kweken en uiteraard kunt u rustig eens naar u of uw producten verwijzen zolang dat op een vanzelfsprekende manier plaats vindt.





Faceboekgroepen om zaken weg te geven

Soms zijn er groepen in het leven geroepen die juist bedoeld zijn om zaken te verkopen, te ruilen, weg te geven en dergelijke. Die zijn voor de doeleinden van de eFiliaaL promotor natuurlijk ideaal. eFlappen vormen het ideale medium om zaken weg te geven. Gebruik de zoekfunctie van Facebook om dit soort groepen te vinden.

Maak een eigen facebookgroep

Is er nog geen geschikte Facebookgroep op het gebied waar u actief bent? Zorg an dat er eentje komt. Sterker nog, het zelf opzetten en beheren van een Facebookgroep heeft de nodige voordelen U bepaalt namelijk het gedrag van de deelnemers en niemand anders. De regels wat wel en niet mag bepaalt u ook. Dus wat wilt u nog meer? Het kost wat werk om spammers en andere ongewenste personen buiten de deur te houden maar dat is geen probleem als daar als gezegd, de nodige voordelen tegenover staan. Vergeet niet uw groep ook buiten Facebook bekenheid te geven door op verschillende plaatsen links naar uw groep te plaatsen. Laat in elk geval op efilaal@efiliaal.nl even weten dat uw Facebookgroep bestaat, dan kunnen wij er ook aandacht aan schenken.

Lever altijd goede informatie

Zorg voor een goed advies en zorg voor bruikbare tips. En dan is een Facebookgroep een uitstekende manier om aan uw naamsbekendheid daarmee aan uw autoriteit op het gebied van het groepsonderwerp te werken. Met dat oogpunt is deelname aan een Facebookgroep niets anders dan deelname aan een internetforum. Over de voordelen van forums voor de promotie van eflappen en andere zaken kunt u door hier te klikken het nodige vinden.

En wat nu verder?

Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing

Meer suggesties

U vindt hier nog veel meer promotie- en reclamesuggesties


Sleutelwoorden

branding(12) guerillamarketing(13) interesses(13) facebookgroep(13) verboden(13) exact(14) oogpunt(14) ideale(14) kweken(15) gedrag(17) autoriteit(18) vreemde(21) uitstekende(22) deur(23) ideaal(23) bruikbare(26) maatschappij(27) verstandig(27) vergeet(27) gespecialiseerde(27) vol(28) man(29) druk(29) verwijzen(29) sterker(30) suggesties:378;producten:317;reclame:316;tips:294;gratis:246;belang:231;uiteraard:194;verkopen:173;reclamesuggesties:162;promotie-:160;lezen:154;aandacht:152;eflappen:149;groep:139;niemand:136;probleem:132;bekend:112;voordelen:107;facebook:90;interessant:88;kost:85;interesse:85;klikken:80;handig:76;personen:68;gevonden:68;rekening:61;deelnemers:56;begrip:55;passen:54;groepen:53;effectief:53;open:48;opzetten:45;varianten:44;forums:43;kwestie:41;wij:40;medium:38;bedenken:38;totaal:37;geschikte:37;advies:34;naamsbekendheid:31;deelname:30;sterker:30;verwijzen:29;druk:29;man:29;vol:28;gespecialiseerde:27;vergeet:27;verstandig:27;maatschappij:27;bruikbare:26;ideaal:23;deur:23;uitstekende:22;vreemde:21;autoriteit:18;gedrag:17;kweken:15;ideale:14;oogpunt:14;exact:14;verboden:13;facebookgroep:13;interesses:13;guerillamarketing:13;branding:12
Info voor de pers
Veel gestelde vragen
Links en resources
Wie zijn wij