Producten die op mannen gericht zijn kunnen we goed adverteren in tijdschriften die vooral op mannen zijn gericht. Een aantal bladen zijn daarbij overduidelijk. Bladen als de Playboy (voor de interviews), autobladen, sportbladen en dergelijke liggen natuurlijk voor de hand, maar er is ook een vage tussengroep bij de meer algemene tijdschriften. Maar in het algemeen dus de bladen die we in de gemiddelde mancave terug zullen vinden.
Een bezoek aan de beter gesorteerde boekwinkel levert ons al snel een indruk wat er zoal aan bladen in omloop zijn. In het algemeen zullen we moeten kijken bij de meer technische hobbies, sporten, auto's en dergelijke. Volgens sommigen -meestal vrouwen- zijn mannen nu eenmaal jonge jongens maar alleen met duurder speelgoed. Nou prima natuurlijk, dan stemmen we daar de eflappen die we willen promoten op af.
Noteer wat titels en zoek thuis op uw gemak de gegevens bij elkaar die u nodig hebt. Het kan geen kwaad een bestandje op te bouwen, bijvoorbeeld in een spreadsheet, waar u ook de resultaten in op kunt slaan. Naarmate het bestand meer informatie gaat bevatten wordt het waardevoller voor u. Maar waar vindt u de gegevens die u nodig heeft.
Elke advertentieafdeling kan u cijfers leveren over de opbouw van het lezersbestand. Daar kunt u vrij gemakkelijk uit halen hoe de groep lezers van het betreffende blad is samengesteld. Als ze al niet via internet op te vragen zijn (of daar zelfs op vermeld staan) dan kan een telefoontje of emailtje naar het betreffende blad u zeker verder helpen.
Dit soort doelgroep onderzoek is zeker nuttig. Het is zonde van het geld en van het werk dat u er in steekt om in een tijdschrift te adverteren wat geen enkel resultaat oplevert, domweg omdat het op de verkeerde doelgroep is gericht. Dus dat is iets wat we moeten vermijden.
Hebt u op deze manier uw huiswerk gedaan dan kan adverteren in deze bladen die vooral op de mannelijke helft van de bevolking zijn gericht, voor veel producten zeer nuttig zijn en het is dan ook zeker aan te raden.