Blog



Adwords of vergelijkbaar ppc programma

PPC (pay per click ofwel je betaalt als er iemand op je advertentie klikt) is een interessant advertentie medium. Hoewel de kosten vaak flink op kunnen lopen kan het toch efficiënt zijn omdat we een gericht publiek binnen krijgen. Adsense van Google is daarbij één van de meest gebruikte hulpmiddelen.

De keuze van het trefwoord is van groot belang

PPC wil zeggen dat u alleen voor de advertentie hoeft te betalen als er iemand op geklikt heeft. Dat maakt PPC een vrij effectieve manier van reclame maken onder de voorwaarde dat u de trefwoorden goed gekozen heeft waarvan u wilt dat er op geklikt gaat worden. Kiest u die trefwoorden te eng dan zal niemand er op klikken. Kiest u ze te breed dan krijgt u enorm veel kliks die verder nauwelijks tot niets opleveren omdat u niet echt uw doelgroep bereikt maar een veel bredere groep. Dat schiet dus ook verder niet op.

Onderzoek van trefwoorden is aan te raden

Voordat u aan een PPC campagne gaat beginnen dient u eerst goed onderzoek te doen naar de trefwoorden / zoekwoorden waar u zich op wilt gaan richten. Hiervoor zijn op internet vele hulpmiddelen te vinden waarbij Google een bruikbare dienst levert maar ook Wordtracker is een bekende, zeker voor internetmarketeers die er serieus werk van gaan maken. Maar even zoeken op Google levert nog veel meer mogelijkheden. Het loont om even rond te kijken.

Bekijk de mogelijkheid van A/B testen

Ook wordt vaak aangeraden gebruik te maken van zogenaamd a/b testen, waarbij twee groepen geïnteresseerden verschillende uitvoeringen van een advertentie krijgen. Daarna wordt er een analyse gemaakt om te zien welke advertentie het beste heeft voldaan. Op basis van de beste kan dan weer een ander aspect bekeken worden en zo wordt de kwaliteit van uw advertentie en / of uw zoek- en trefwoorden steeds beter van kwaliteit. Wat het aantal klikken en de conversie verbetert en daarmee het uiteindelijke resultaat.

PPC maakt gericht adverteren mogelijk

Hebt u eenmaal uitgevonden welke trefwoorden en zoekwoorden voor u het beste resultaat opleveren dan is PPC een prima manier om zeer gericht te adverteren wat het weer heel effectief maakt. Adsense heeft vele mogelijkheden en -laten we eerlijk zijn- voor een beginner is het niet altijd allemaal even doorzichtig. Wel is men zeer bereidwillig om u telefonisch te helpen dus maak daar eventueel gebruik van. Men zit er voor.

En wat nu verder met PPC?

Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing

Meer suggesties

U vindt hier nog veel meer promotie- en reclamesuggesties


Sleutelwoorden

internetmarketeers(13) gekozen(19) testen(25) bruikbare(26) serieus(33) hulpmiddelen(36) conversie(37) opleveren(38) dienst(41) effectieve(42) effectief(53) groepen(53) adwords(55) onderzoek(55) resultaat(56) campagne(62) eerst(62) enorm(65) nauwelijks(69) betalen(75) klikken(80) beginnen(80) bekende(89) gericht(92) basis(93) internet:485;zeker:382;suggesties:378;reclame:316;google:314;advertentie:275;adverteren:268;zeer:217;trefwoorden:202;doelgroep:175;beste:162;reclamesuggesties:162;promotie-:160;groep:139;programma:137;niemand:136;kwaliteit:126;ppc:120;levert:102;basis:93;gericht:92;bekende:89;beginnen:80;klikken:80;betalen:75;nauwelijks:69;enorm:65;eerst:62;campagne:62;resultaat:56;onderzoek:55;adwords:55;groepen:53;effectief:53;effectieve:42;dienst:41;opleveren:38;conversie:37;hulpmiddelen:36;serieus:33;bruikbare:26;testen:25;gekozen:19;internetmarketeers:13
Info voor de pers
Veel gestelde vragen
Links en resources
Wie zijn wij