Blog



banner advertising naar squeezepage tbv linkbuilding

Een squeezepage is een speciale webpagina om emailadressen te verzamelen. Inschrijvers zogezegd die interesse hebben in onze producten en waarmee we een warm contact op willen gaan bouwen. Maar dan moeten we ze wel eerst de kans geven om in te schrijven, bijvoorbeeld door ze met banners naar onze squeezepage te verwijzen.

Waarom een squeezepage

Het is niet alleen belangrijk dat bezoekers op uw commerciële site iets kopen, of bijvoorbeeld een eflap aanklikken, het is ook belangrijk dat men een link naar uw website op wil nemen. Het kan dan ook geen kwaad om een aparte pagina op te nemen met de gegevens hoe men dat kan regelen. Uiteraard neemt u ook een link terug op.

Waarom links naar een squeezepage

Een dergelijke link moet dan wel naar een pagina wijzen waar de bezoeker zo effectief mogelijk opgevangen kan worden. In het algemeen zal dat zelden de homepage van de website zijn. Het is beter om hen te laten landen op onze inschrijfpagina voor emailadressen. Een emailadres is waardevoller dan een bezoeker aan onze website die na een minuut weer naar elders is vertrokken. Middels dat emailadres kunnen we immers de klant steeds opnieuw aan onze website herinneren en hem belonen voor een hernieuwd bezoek

Tekst moet aanspreken

Vaak is er op deze squeezepage nog wel wat overreding nodig om de bezoeker zo ver te kijgen dat hij zijn emailadres daadwerkelijk achterlaat. Een cadeautje, bijvoorbeeld voor een exclusieve eflap, kan dan een hoop doen. Wel iets met enige waarde aanbieden, anders komt het alleen maar maf over.

Hoe zet je de bezoeker aan tot actie

En de begeleidende tekst moet natuurlijk aanspreken en de bezoeker tot actie aanzetten. Vaak wordt een squeezepage tegenwoordig voorzien van een korte video, een animatie en andere aansprekende communicatievormen. Tekst moet eigenlijk tot een minimum worden beperkt en waar we er niet omheen kunnen moet het zo puntsgewijs als maar mogelijk is worden weergegeven. Puur een veld waar men een emailadres in kan vullen gaat tegenwoordig echt niet meer werken.

Inzet van software

Het maken van een squeezepage is tegenwoordig een dusdanige "kunst" dat we allerlei software vinden op internet die deze pagina's voor ons aanmaakt op basis van een paar vragen. Deze beloven vaak de sterren van de hemel maar enige nuchterheid is op dat punt wel aan te raden. Desondanks kan dit soort software wel een goed begin van een werkende pagina verzorgen.

En wat nu verder?

Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing

Meer suggesties

U vindt hier nog veel meer promotie- en reclamesuggesties


Sleutelwoorden

exclusieve(10) cadeautje(10) aparte(25) advertising(28) hoop(35) kwaad(36) aanbieden(37) linkbuilding(40) banner(65) waarde(73) gegevens(87) bezoeker(107) kopen(135) promotie-(160) reclamesuggesties(162) eflap(165) uiteraard(194) belangrijk(209) bezoekers(310) suggesties(378) suggesties:378;bezoekers:310;belangrijk:209;uiteraard:194;eflap:165;reclamesuggesties:162;promotie-:160;kopen:135;bezoeker:107;gegevens:87;waarde:73;banner:65;linkbuilding:40;aanbieden:37;kwaad:36;hoop:35;advertising:28;aparte:25;cadeautje:10;exclusieve:10
Info voor de pers
Veel gestelde vragen
Links en resources
Wie zijn wij