Het is niet alleen belangrijk dat bezoekers op uw commerciële site iets kopen, of bijvoorbeeld een eflap aanklikken, het is ook belangrijk dat men een link naar uw website op wil nemen. Het kan dan ook geen kwaad om een aparte pagina op te nemen met de gegevens hoe men dat kan regelen. Uiteraard neemt u ook een link terug op.
Een dergelijke link moet dan wel naar een pagina wijzen waar de bezoeker zo effectief mogelijk opgevangen kan worden. In het algemeen zal dat zelden de homepage van de website zijn. Het is beter om hen te laten landen op onze inschrijfpagina voor emailadressen. Een emailadres is waardevoller dan een bezoeker aan onze website die na een minuut weer naar elders is vertrokken. Middels dat emailadres kunnen we immers de klant steeds opnieuw aan onze website herinneren en hem belonen voor een hernieuwd bezoek
Vaak is er op deze squeezepage nog wel wat overreding nodig om de bezoeker zo ver te kijgen dat hij zijn emailadres daadwerkelijk achterlaat. Een cadeautje, bijvoorbeeld voor een exclusieve eflap, kan dan een hoop doen. Wel iets met enige waarde aanbieden, anders komt het alleen maar maf over.
En de begeleidende tekst moet natuurlijk aanspreken en de bezoeker tot actie aanzetten. Vaak wordt een squeezepage tegenwoordig voorzien van een korte video, een animatie en andere aansprekende communicatievormen. Tekst moet eigenlijk tot een minimum worden beperkt en waar we er niet omheen kunnen moet het zo puntsgewijs als maar mogelijk is worden weergegeven. Puur een veld waar men een emailadres in kan vullen gaat tegenwoordig echt niet meer werken.
Het maken van een squeezepage is tegenwoordig een dusdanige "kunst" dat we allerlei software vinden op internet die deze pagina's voor ons aanmaakt op basis van een paar vragen. Deze beloven vaak de sterren van de hemel maar enige nuchterheid is op dat punt wel aan te raden. Desondanks kan dit soort software wel een goed begin van een werkende pagina verzorgen.