Blog



Cateringservice

Twee mogelijkheden

Een cateringservice kan twee kanten op. U kookt zelf en brengt de boel aan huis of u gaat ter plaatse koken. Dat kan op bestelling, dus u kookt een speciale maaltijd op aanvraag of u stelt zelf een maaltijd samen. Bij uw werk in de cateringservice komen dan nog de zaken als boodschappen doen etc.





Let op uw doelgroep

Doelgroep van uw cateringservice zijn de mensen die het niet zelf willen, of juist niet kunnen doen. Hou daar rekening mee met uw marketing en uw prijsstelling. U kunt niet verwachten superkapitaalkrachtige personen aan te trekken maar die vormen ook uw doelgroep niet. Die gaan naar de "traiteur".

Gespecialiseerde maaltijden

Een wat andere maar wel interessante richting is dan het verzorgen van gespecialiseerde maaltijden. Neem een aantal lessen in één of andere exotische keuken en u kunt ook eens iets anders bieden dan de Nederlandse bloemige aardappel. Veel mensen staan best eens open voor een ander soort maaltijd maar komen er gewoon niet toe. En dat is ook een gat dat u met uw cateringservice kunt vullen. Waarom geen mexicaanse maaltijden? Om maar eens iets te noemen?

Marketing voor een cateringservice

Een cateringservice voor deze doelgroep vraagt geen gecompliceerde marketingaanpak.
  • Kaartjes bij supermarkten etc
  • Kleine advertenties in huis-aan-huis bladen
  • Folder of A4tje op het prikbord bij bejaardencentra, buurtcentra etc.
  • Kleine folders rondbrengen of onder ruitenwissers stoppen op een parkeerplaats
  • Mond op mond reclame. Als het goed bevalt wordt uw naam snel genoeg doorgegeven
  • Extra's voor een cateringservice

    Probeer afspraken met vaste winkels te maken, zodat u een kleine commissie ontvangt als u regelmatig bij hen inkoopt. Ook winkels hebben vaak hun vaste afnemers

    Combineer deze dienst met andere zaken zoals het organiseren van feestjes, het doen van de inkopen en dergelijke.

    Organiseer kookparties: Met een groep samen een wat ingewikkelder of uitgebreider gerecht maken. U kunt het aanbieden aan bedrijven als "teambuilding", damesclubs die "samen iets gezelligs" doen en dergelijke.

    Wellicht is het uit te bouwen naar een soort bezorgservice voor mensen die niet gemakkelijk zelf meer koken maar die geen zin hebben in de standaardmaaltijden die overal aangeboden worden.

    En vergeet natuurlijk de hierboven genoemde specialisatie niet. Ook daarmee kunt u zich prima onderscheiden van andere aanbieders.

    Info voor de pers
    Veel gestelde vragen
    Links en resources
    Wie zijn wij