Blog



Graffiti

Is het reclame, kunst of puur vandalisme? het is zeker dat graffiti aspecten van alle drie in zich heeft. En het zal per persoon verschillend zijn wat op een gegeven moment de nadruk krijgt

Wat verstaan we eronder

graffiti wekt bij velen associaties op met ondergekliederde treinen, schuttingen, muren en noem maar op. Dat is ook de meest voorkomende en de meest afschuw opwekkende variant

Is grafitti kunst?

De vraag of grafitti kunst is, is volgens de meeste mensen met een direct NEE te beantwoorden. Totdat ze in een duur tijdschrift of een museum plotseling geconfronteerd worden met het bekende werk van Keith Haring of Banksy. Tja, dat zijn bekende grafittikunstenaars en dan is het een andere zaak.





Nu is de vraag of iets kunst is sowieso niet te beantwoorden. Dat moet je niet eens willen proberen

De relatie met reclame

Het bestrijden van grafitti is lastig en duur. En je kunt vaak wel aan de gang blijven. Gemeentes en bedrijven lossen dat tegenwoordig op door zelf voor graffiti te zorgen op geliefde punten. Het is onder grafittikunstenaars namelijk een soort van ongeschreven wet dat je elkaars kunstwerken niet beschadigt. Zelf iets aanbrengen krijgt daarmee een belangrijke preventieve werking.

Gebruiken van de mogelijkheden

Hebt u een muurtje dat regelmatig wordt beschadigd? Overweeg dan eens reclame aan te laten brengen door een echte grafittikunstenaar. Dan kan een lelijk vrschijnsel plotseling een opkikker van uw pand worden.

Onschuldige variant

En dan hebben we nog de meer onschuldige variant die na een flinke regenbui weer verdwenen is. Deze manier om te communiceren wordt duidelijk gebruikt door een jongere leeftijdsgroep om meldingen door te geven, zoals ook hier is gebeurd.



En wat na de grafitti?

Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing

Meer suggesties

U vindt hier nog veel meer promotie- en reclamesuggesties


Sleutelwoorden

puur(11) tijdschrift(13) verdwenen(18) variant(24) werking(27) communiceren(28) nee(29) plotseling(30) zaak(36) relatie(37) echte(43) verstaan(44) flinke(66) belangrijke(77) tegenwoordig(79) lastig(81) duur(86) bekende(89) regelmatig(139) promotie-(160) meeste(162) reclamesuggesties(162) bedrijven(186) vraag(187) mogelijkheden(269) zeker:382;suggesties:378;reclame:316;mogelijkheden:269;vraag:187;bedrijven:186;reclamesuggesties:162;meeste:162;promotie-:160;regelmatig:139;bekende:89;duur:86;lastig:81;tegenwoordig:79;belangrijke:77;flinke:66;verstaan:44;echte:43;relatie:37;zaak:36;plotseling:30;nee:29;communiceren:28;werking:27;variant:24;verdwenen:18;tijdschrift:13;puur:11
Info voor de pers
Veel gestelde vragen
Links en resources
Wie zijn wij