Blog



Guerillamarketing Trollen

Het is een flauwe manier van reclame maken maar wordt desondanks veel gebruikt: het onder een valse naam uitspraken doen over producten etc. Een trol op het forum is irritant en meeste beheerders verwijderen deze dan ook zodra het te vervelend wordt voor de overige gebruikers. Het kan even kortstondig werken maar het is de vraag of dat opweegt tegen eventuele imagoschade.

Trollen is de knulligste techniek bij guerillamarketing

Bij Guerillamarketing denken we op internet al snel aan zaken als jezelf uitgeven voor een ander persoon. Een dergelijke niet-bestaande persoon wordt een trol genoemd en bij de bezigheid op zich spreken we van trollen.

Niet netjes maar wel iets waar op internet gretig gebruik van wordt gemaakt. Voor veel mensen in anonimiteit belangrijk omdat ze dingen schrijven die ze onder eigen naam niet durven of kunnen schrijven.

Bepaalde hotelketens hebben zelfs speciale trollen in dienst die positieve stukjes schrijven voor hun hotels. Een andere manier is het voeren van discussies op een forum of iets dergelijks. Dan kun je bijvoorbeeld een hele dialoog opzetten over de voor- en nadelen van een bepaald product. Met meerdere personages kun je hele discussies met jezelf aangaan.

Het is een omstreden aanpak. Niet alleen vanwege de ethische kant (je geeft je tenslotte uit voor iemand die je niet bent) maar ook vanwege de kans dat anderen zich met jouw eigen dialoog gaan zitten bemoeien. Dat kan een volkomen onverwacht effect geven.

En het is maar de vraag of we dan wel het resultaat gaan krijgen, zoals een positieve reclame voor ons product, die we voor ogen hadden. Kortom, het trollen op internet wordt gedaan. Het is redelijk effectief. En dat is dan ook de reden dat we het hier vermelden.

Of het de moeite en het risico van onverwachte resultaten waard is, is iets wat u voor uzelf zult moeten bepalen.

En wat nu verder?

Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing

Meer suggesties

U vindt hier nog veel meer promotie- en reclamesuggesties


Sleutelwoorden

discussies(12) guerillamarketing(13) netjes(17) nadelen(18) forum(31) volkomen(31) waard(31) redelijk(34) dienst(41) opzetten(45) effectief(53) resultaat(56) positieve(57) risico(65) effect(69) reden(70) resultaten(80) uzelf(88) aanpak(112) speciale(125) promotie-(160) reclamesuggesties(162) vraag(187) belangrijk(209) kans(221) internet:485;suggesties:378;reclame:316;kans:221;belangrijk:209;vraag:187;reclamesuggesties:162;promotie-:160;speciale:125;aanpak:112;uzelf:88;resultaten:80;reden:70;effect:69;risico:65;positieve:57;resultaat:56;effectief:53;opzetten:45;dienst:41;redelijk:34;waard:31;volkomen:31;forum:31;nadelen:18;netjes:17;guerillamarketing:13;discussies:12
Info voor de pers
Veel gestelde vragen
Links en resources
Wie zijn wij