Blog



SEO

SEO is de afkorting van Search Engine Optimalisation. Dit wil zeggen dat we een website of webpagina zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van een zoekmachine zoals Google krijgen.

Onderzoek heeft namelijk uitgewezen dat alleen hoog scorende sites daadwerkelijk bezocht gaan worden. Het optimaliseren van websites is daarmee een complete industrie geworden.

Er zijn vele manieren om een website onder de aandacht van de zoekmachine te krijgen. Legale oplossingen maar zeker ook vele illegale. Deze illegale werken soms een korte tijd maar zodra de ontwerpers van de zoekmachines de truc door krijgen kan het zelfs tegen je gaan werken.

SEO is daardoor niet iets voor de beginnende webdesigner maar is in feite een eigen vakgebied, waarbij ten behoeve van optimale SEO enorm veel kwantitatief onderzoek gedaan moet worden om te zien wat -op dit moment! - werkt en vooral niet werkt.

Want omdat de ontwerpers van de zoekmachines hun rekenmethoden regelmatig aanpassen kunnen de verschillen van de ene op de andere dag enorm zijn. In het algemeen zal een website die redelijk goed is opgezet en die veel originele tekst bevat het vrij redelijk doen qua vindbaarheid. Het toevoegen van slimmigheidjes is dus zeker niet aan te raden. Belangrijk zijn zaken als het gebruik van de juiste metatags, van de juiste anchortekst bij links, het gebruik van zg. ALT-tags bij plaatjes en dergelijke. Maar er zijn er nog tientallen meer die al dan niet bijdrage aan de positie in de zoekresultaten. In het ergste geval kan het leiden tot een zogenaamde penalty, een straf van de kant van de zoekmachine eigenaar waarbij je website uit de zoekresultaten wordt verbannen. En dan helpt de beste SEO niet meer om weer gevonden te worden. Een meer psychologisch probleem met SEO is dat het vaak niet te zeggen is hoe lang het gaat duren voordatt een SEO campagne daadwerkelijk organisch verkeer op gaat leveren. Vooral door allerlei aanbieders van wonderproducten die je binnen 3 dagen op de eerste plaats van de zoekresultaten beloven te zetten, hebben veel mensen een wat scheef idee over de gang van zaken rond SEO gekregen. In de praktijk mag je er van uitgaan dat het bij een site in een kleiner gebied, met niet al te veel concurrentie, rond de vier maanden gaat duren voor je enig resultaat gaat merken. Maar zit je in een nichemarkt met veel concurrentie (financieel, afvallen etc.) dan is het niet uitzonderlijk als daar een jaar overheen gaat. Helaas trekken veel internetmarketeers en niet te vergeten hun opdrachtgevers, al veel te snel de conclusie dat het allemaal veel te lang gaat duren en "toch nooit iets gaat worden" zodat de stekker uit het project wordt getrokken tegen de tijd dat er waarschijnlijk geoogst had kunnen worden. Dus doet u aan SEO om organische zoekresultaten te krijgen? Geduld, geduld en nog een geduld. Dat is waar het om draait.

Verdere stappen na seo

Meer over online promotie
Meer internetterminologie
Klik NU hier om meer te weten te komen over eFiliaaL
U wilt ook leuk bij gaan verdienen? Klik hier en wordt promotor
Uw winkel kan altijd meer omzet gebruiken? Klik hier voor de no-cure no-pay oplossing


Sleutelwoorden

geduld(12) internetmarketeers(13) conclusie(13) truc(13) originele(15) financieel(17) aanbieders(17) gekregen(18) engine(18) vindbaarheid(18) optimale(20) search(20) penalty(23) optimaliseren(23) vakgebied(23) oplossingen(24) complete(26) merken(28) vergeten(31) helaas(33) redelijk(34) bijdrage(38) positie(39) project(39) eigenaar(39) zeker:382;google:314;websites:300;vooral:251;zoekmachines:251;internetterminologie:243;belangrijk:209;zogenaamde:203;trekken:173;zoekmachine:170;sites:167;nooit:165;beste:162;eerste:158;aandacht:152;regelmatig:139;probleem:132;manieren:130;webpagina:119;idee:117;zoekresultaten:110;juiste:98;praktijk:85;seo:70;gevonden:68;hoog:65;enorm:65;raden:64;campagne:62;resultaat:56;onderzoek:55;concurrentie:54;eigenaar:39;project:39;positie:39;bijdrage:38;redelijk:34;helaas:33;vergeten:31;merken:28;complete:26;oplossingen:24;vakgebied:23;optimaliseren:23;penalty:23;search:20;optimale:20;vindbaarheid:18;engine:18;gekregen:18;aanbieders:17;financieel:17;originele:15;truc:13;conclusie:13;internetmarketeers:13;geduld:12
Info voor de pers
Veel gestelde vragen
Links en resources
Wie zijn wij