Niet iedereen is overtuigd van het hebben van een persoonlijk Twitteraccount. En ergens is dat wel begrijpelijk. Het heeft alleen zin als we in het openbaar iets mee te delen hebben en voor de meeste mensen geldt nu eenmaal dat dit niet het geval is. Privé zaken worden meestal gedeeld via Facebook. Voor het verspreiden van kattenfilmpjes leent Twitter zich ook niet echt. En het is openbaar.
Voor persoonlijke doeleinden die we liever niet met de gehele wereld delen gebruiken we dan liever een hulpmiddel als chat, messenger of whatsapp waar niet iedereen mee zit te luisteren. Waar dat voor bedrijven misschien juist gunstig is, is het dat voor privépersonen absoluut niet.
Toch heeft een dergelijk account wel zin als we onze producten willen ondersteunen, bijvoorbeeld door ze te retweeten als we ze op een zakelijk account hebben opgenomen. Het kan dan zelfs lonen om meerdere accounts te hebben.
Voor mensen die met eFiliaaL en eflappen werken is het nog duidelijker: Die kun je niet genoeg delen en verspreiden. Hoe meer twitteraccounts en hoe meer volgers hoe beter.
Een goede manier om aan volgers te komen is trouwens om zelf veel mensen te gaan volgen. De praktijk wijst uit dat dit vaak tot gevolg heeft dat men u ook gaat volgen. Als is het maar uit een soort nieuwsgierigheid wie u bent. Volg ook veel mensen uit de branche waar u werkzaam bent. Geleidelijk aan komen uw producten dan ook wel een keertje bij hen terecht.