Contentmarketing is vergelijkbaar met artikelmarketing. Content omvat weliswaar meer dan alleen artikelen maar artikelen lenen zich nu eenmaal beter om door Google etc doorzocht en in kaart gebracht te worden.
Laten we er dus even vanuit gaan dat artikelmarketing en contentmarketing als begrip door elkaar gebruikt mogen worden. Het schrijven van bruikbare content, artikelen dus, is vaak minder eenvoudig dan het lijkt. Zeker als we ze uit willen breiden met extra's als foto's, grafieken en dergelijke
Goede content moet aan de nodige eisen voldoen. Niet alleen om gelezen te worden. Bij een onleesbaar artikel haakt men weliswaar al snel af, maar een artikel dat niet aan een aantal technische aspecten voldoet zal niet of nauwelijks gevonden gaan worden door de verschillende zoekmachines. En dat kan dus ook de bedoeling niet zijn. Een artikel dat alleen uit een lap platte tekst bestaat zal de zoekmachine misschien wel geweldig vinden maar uw menselijke lezers denken er beslist anders over.
Elders op dit weblog -klik hier- vindt u een uitgebreide serie artikelen op het gebied van artikelmarketing en daarmee ook van contentmarketing wat als gezegd wat hogere eisen stelt aan uw artikelen. Deze geven in elk geval alvast een eerste indruk wat u te wachten staat als u met deze op zich zeer effectieve manier van marketing in zee gaat.
En vergeet ook niet dat bijvoorbeeld een eflap veel eerder gezien en geaccepteerd zal worden als deze deel uit maakt van een positief verhaal dat met een leuke fotoserie is aangekleed.
U plaatst uw artikelen op speciale artikeldirectories, op eigen weblogs en websites en met een beetje handigheid ook op de websites van derden.