Blog



poppenkast voor kinderpartijtjes

Op straat sterft de poppenkast uit

Jan Klaasen en Katrijn, wie is er niet groot mee geworden? Helaas is de traditionele poppenkast op straat aan het uitsterven. Wat niet wil zeggen dat vooral kleinere kinderen er niet heel veel plezier aan kunnen beleven.

Ideaal voor kinderpartijtjes

Dus wat let u om de traditie nieuw leven in te blazen en poppenspeler te worden? U verhuurt uzelf voor een uurtje voor kinderpartijtjes en dergelijke.

Een goede kast is van belang

U dient over een geschikte, opvouwbare en goed vervoerbare kast te beschikken. Een beetje handige doe-het-zelver moet in staat geacht worden om zelf iets bruikbaars te maken dat ook vanwege het vervoer een stootje hebben kan.

Een deurformaat kan handig zijn

Afmetingen zijn bij een poppenkast niet echt heel belangrijk maar het verdient aanbeveling om de breedte aan te passen aan een standaard huiskamerdeur. Dan is er altijd ruimte om de poppenkast neer te zetten, waar u ook komt.U zet hem gewoon in het deurgat en zelf kunt u achter de poppenkast uw werk als poppenspeler doen.

Zorg voor een flinke collectie poppen

Naast de kast die u een flink aantal verschillende handpoppen te hebben. Ook dat is het terrein van een handige doe-het-zelver. Misschien dat een nostalgische speelgoedwinkel (die bestaan), marktplaats en ebay ook nog wel iets voor u kunnen betekenen op dit terrein.

Verhalen maakt u zelf

Verhalen voor poppenkast maakt u natuurlijk zelf. Leef uw fantasie maar uit. Probeer ook de jarige zelf er in te betrekken. Zorg voor kleinere kinderen voor relatief korte verhalen omdat ze bij lange verhalen de draad kwijt raken. Doe dan liever een paar korte verhalen met een pauze ertussen.

Marketing voor uw poppenkast

U vindt klanten via prikborden bij winkels, via kleine advertenties in huis-aan-huis bladen en dergelijke. Als men u eenmaal kent dan zal men u al snel weten te vinden. Ook een simpele en voordelige website kan daar handig bij zijn waar men bijvoorbeeld een paar youtube filmpjes kan zien.

extra

Waarom zou u ook niet eens op een braderie, feestmarkt en dergelijke gaan staan? Zorg dan voor actualiteit in uw verhaal en liefst ook wat kennis van lokale zaken die op dat moment spelen. En al levert het dan misschien geen directe inkomsten op, het levert u zeker aandacht en gratis reclame en promotie op. En dat verdient zichzelf later beslist wel weer terug.

Info voor de pers
Veel gestelde vragen
Links en resources
Wie zijn wij