Blog



Telefoonservice

Beperkt u tot een simpele aanpak

Een simpele vorm telefoonservice voor bijvoorbeeld locale bedrijven is buitengewoon gemakkelijk te realiseren. U kunt het opzetten voor inkomende gesprekken voor mensen en bedrijfjes die altijd te bereiken moeten zijn. Niet iedereen kan overal de mobiel opnemen. En wat dacht u van bedrijven die nauwelijks bereikbaar zijn. Denk aan bijvoorbeeld de medische wereld? We hebben het hier uiteraard niet over een professionele service zoals bijvoorbeeld een callcentre die diensten kunnen leveren die voor een beginner niet haalbaar zijn.





Er zijn verschillende mogelijkheden

Maar ook voor uitgaande gesprekken zijn er mogelijkheden. Denk aan het nabellen van mensen die reclamemateriaal en dergelijke hebben aangevraagd. Een kleinschalige, meer persoonlijke aanpak werkt ook daar nu eenmaal veel beter. Veel mensen zijn geen liefhebber van de grootschalige, ongeïnteresseerde aanpak van het callcentre. Wel is een zekere vaardigheid noodzakelijk om dit werk goed te kunnen doen. Het is dan ook aan te raden te beginnen met binnenkomende telefoontjes.

Beperkt u tot een simpele aanpak

Dat u niet veel kosten hoeft te maken is duidelijk. Investeer in een zeer simpele mobiel (prepaid, u wordt gebeld!) per klant en u kunt altijd opnemen met de naam van het bedrijf. Binnengekomen telefoontjes werkt u systematisch af (naam,adres, telefoonnummer, in het kort waar het om gaat) en vat het samen in een gestandaardiseerde email die u direct middels één email per binnengekomen gesprek doorstuurt. Kunt u zich wat meer veroorloven dan is er volop professionele apparatuur met bijbehorend prijskaartje te krijgen.

Wees voorzichting met callcenterachtig werk

Voor uitgaande mailtjes is niet veel aan te geven omdat dit te veel van de omstandigheden afhangt. Wel is het aan te raden om vooral mensen na te bellen die zelf al contact hebben gezocht. Denk bijvoorbeeld aan het bestellen van een product. Leen u niet voor coldcalling: Het opbellen van mensen met een aanbieding waar ze niet om gevraagd hebben. Dat irriteert vrijwel iedereen en zet u direct in de verkeerde hoek neer.

Tarief

U vraagt een éénmalig bedrag (daar koopt u die prepaid telefoon van) en een bedrag per maand. Daarbij kan een bepaald aantal telefoontjes inbegrepen zijn. Gaat men daar over heen dan wordt er betaald per telefoontje.

Marketing van uw telefoonservice

Klanten krijgt u via:

  • Locale businessbladen
  • Via direct marketing
  • Directe benadering van kleinere bedrijven in uw regio
  • Extra mogelijkheden telefoonservice

    Als u eenmaal contacten met bedrijven hebt is het gemakkelijker om ook secretarieel werk voor ze te doen.

    Info voor de pers
    Veel gestelde vragen
    Links en resources
    Wie zijn wij