Blog



typewerk

Wie is uw doelgroep

Veel mensen zitten soms met een grote hoeveelheid typewerk. Denk bijvoorbeeld voor een manuscript, verslagen en dergelijke. Deze personen zijn niet echt handig met de tekstverwerker. Ze kennen de mogelijkheden niet. Ze typen vaak met twee vingers. Een wat handiger persoon die voor een redelijk bedrag de zaak even uittikt in plaats van het zelf met twee vingers in te toetsen kan dan heel handig zijn. Een daar komt uw typewerk service om de hoek kijken als prima bijverdienste.

Het is flexibel werk

Want kunt u een hoge typesnelheid halen dan ligt hier voor u een markt klaar. U ontvangt het materiaal meestal in ruwe vorm per post of email. U werkt het uit en stuurt het netjes uitgeprint of per email retour.





Het vraagt weinig ruimte

Veel ruimte hebt u voor typewerk niet nodig. Uw computer heeft waarschijnlijk wel al ergens een plaatsje in uw woning gevonden en daar hebt u voor het thuis verrichten van typewerk eigenlijk al voldoende aan.

Marketingaanpak voor aanbieden van typewerk

Klanten werft u
  • In locale bladen, denk aan dagbladen en huis aan huis bladen.
  • In bladen en op websites van universiteiten
  • Via internet (zie bij tab hulpbronnen)
  • In een locaal businessblad. Internet kent er vast wel een aantal.
  • extra's met typewerk

    Investeer in wat simpele inbindapparatuur waarmee u uw werk een professioneel tintje kunt geven. Een thermisch inbindapparaat met bandjes voor smeltlijm kost ongeveer 200 euro. Een ponsapparaat voor spiraalbanden zit in dezelfde ordegrootte. Een andere mogelijkheid is om het kale typewerk uit te breiden met bijvoorbeeld vertaalwerk (zie elders op deze site)

    Ook kunt u wellicht zaken oppakken als simpel researchwerk, bijvoorbeeld het uitzoeken van zaken op internet, het samenstellen van adresbestanden en dergelijke. Hier kan zo veel werk in zitten dat je er een bedrijf op zich mee kunt maken. Ook het regelen van illstraties, grafieken, infographics en dergelijke kan een leuke aanvulling op uw typewerk zijn.

    Info voor de pers
    Veel gestelde vragen
    Links en resources
    Wie zijn wij